Dəniz Yolu ilə Yük Daşıma
Dənizlə yük daşımaları dünya ticarətində ən çox yayılmış və qənaətcil daşıma üsullarından biridir. Xüsusilə iri və ağır yüklərin daşınmasında üstünlük verilən dəniz daşımaları ümumiyyətlə konteyner, roro və ya toplu daşıma şəklində həyata keçirilir.
Konteyner daşınması yüklərin standart ölçülü konteynerlərə yerləşdirilərək daşınmasıdır. Bu üsul təhlükəsizlik və yüklərin asan daşınması baxımından üstünlük təşkil edir. Roro daşımaları isə yükün nəqliyyat vasitələri, qoşqular və ya digər maşın və avadanlıqlarla gəmiyə yüklənməsi ilə həyata keçirilir. Toplu daşıma isə toplu olaraq daşınacaq yükün gəminin boş hissələrinə yerləşdirilməsi üsuludur.
Dəniz nəqliyyatı dünyanın bir çox limanlarına və terminallarına xidmət göstərir. Bu limanlar və terminallar yüklərin təhlükəsiz daşınmasını və dünya üzrə paylanmasını təmin edir. Dəniz daşımaları digər daşıma üsullarından, xüsusən də uzaq məsafələrə nisbətən daha qənaətcil və ekoloji cəhətdən təmizdir.
Bununla belə, dəniz nəqliyyatının bəzi çatışmazlıqları da var. Xüsusilə, yükün çatdırılma müddətləri digər daşıma üsullarından daha uzun ola bilər. Bundan əlavə, dəniz nəqliyyatı zamanı hava şəraiti, liman hərəkəti və gömrük rəsmiləşdirilməsi ilə bağlı gecikmələr baş verə bilər.
Xülasə, dəniz yolu ilə yük daşımaları dünyada ən çox yayılmış və qənaətcil daşıma üsullarından biridir. Konteyner, roro və ya toplu daşıma şəklində həyata keçirilən dəniz nəqliyyatı bir çox liman və terminallarla xidmət göstərir. Bununla belə, çatdırılma müddətləri digər nəqliyyat növlərindən daha uzun ola bilər və bəzi gecikmələr ola bilər.
Dəniz Yolu Yük Daşıma üçün Tələb olunan Sənədlər
Dəniz yolu yük daşıma prosesi çox mürəkkəbdir və fərqli sənədlər tələb edir. Əsas sənədlər aşağıdakılardır:
Konnosiment (Bill of Lading): Bu sənəd, yükün təhvil verilməsi üçün ən əsas sənəddir və əsasən həm yükləyici, həm də daşıyıcı üçün məcburi sənəddir. Konnosiment, yükləyici və alıcının məlumatlarını, daşıyıcının adını və unvanını, yükün növünü və miqdarını, gəmi adını və qeyd edilən varış limanını təyin edir.
İnvoys (Invoice): Bu sənəd, malın qiymətini və satıcı və alıcının məlumatlarını daxil edir. İnvoys, həm satıcı, həm də alıcı üçün məcburi sənəddir və vergi və məhsulun istehsalı kimi məsələlərdə çox vacibdir.
Yükləmə sənədləri (Loading Documents): Bu sənədlər, yükün hansı gəmidə, necə və hansı vaxtda yükləndiyini və hansı konteynerdə yerləşdirildiyini göstərir. Yükləmə sənədləri, yükləmə və göndəriş prosesinin düzgünlüyünü yoxlamaq üçün mühüm sənəddir.
Sığorta Sənədləri (Insurance Documents): Bu sənədlər, yükün sığortalı olduğunu göstərir və qarşı tərəfə ciddi zərbə vurma halında ödəniş təmin edir.
Hava Yolu Göndəriş sənədləri (Airway Bill): Bu sənəd, hava yolu yükünün təhvil verilməsi üçün vacibdir. Hava Yolu Göndəriş sənədində yükləyicinin və alıcının məlumatları, daşıyıcının adı və unvanı, yükün növü və miqdarı, uçuş nömrəsi və qeyd edilən varış limanı yer alır.
Əlavə sənədlər, məsələn, sənədləşmələr, istehlak sənədləri, sertifikatlar və digərləri də olacaq. Bunlar, daşıyıcının və yükləyicinin tələblərin əsasən asılı olacaq və özünəməxsus tələblər təşkil edə bilər.
Dəyərli yük sənədləri (Valuable Cargo Documents): Bu sənədlər, dəyərli məhsulların daşıyıcının məsuliyyəti altında olduğunu və onların istehsalçısının tərəfindən hazırlanmış bir dəyərli yük sertifikatını (Valuable Cargo Certificate) daxil etdiyini təsdiqləyir.
Tranzit sənədləri (Transit Documents): Bu sənədlər, bir ölkədən digər bir ölkəyə keçid zamanı daşıyıcının səlahiyyətlərini və hökumətin icazəsinin olduğunu təsdiqləyir.
İmtina sənədləri (Denial Documents): Bu sənədlər, yükləyicinin, alıcının və ya daşıyıcının yükü qəbul etməkdən imtina etdiyini göstərir və mümkün olan səbəblərini açıqlayır.
Bərpa sənədləri (Recovery Documents): Bu sənədlər, zərər vurma halında yükləyici tərəfindən olunacaq ödənişi təmin edir.
Bu sənədlər, daşıyıcının və yükləyicinin hüquqi tələblərinin təsdiq edilməsində vacib rol oynayır və yükləyicinin yükünün qarşı tərəfə çatdığına dair sübut hesab edilir. Sənədlər, dəniz yolu yük daşımanın ciddi və əsas mərhələlərindən biridir və prosesi düzgün idarə etmək üçün ən uyğun yoldur.
Dəniz Yolu Yük Daşıma Qaydaları
Dəniz nəqliyyatı beynəlxalq ticarətdə mühüm rol oynayan və kommersiya fəaliyyətlərində milyardlarla dolları əhatə edən bir sektordur. Dənizlə daşıma qaydaları beynəlxalq hüquq, milli qanunlar və kommersiya təcrübələri ilə müəyyən edilir. Aşağıda ümumilikdə dəniz nəqliyyatı qaydaları haqqında məlumat verilmişdir:
Beynəlxalq konvensiyalar: Dəniz nəqliyyatı beynəlxalq konvensiyalarla tənzimlənir. Məsələn, 1924-cü il Varşava Konvensiyası hava nəqliyyatına şamil edildiyi halda, 1968-ci il Hamburq Qaydaları dəniz yolu ilə daşımalara dair qəbul edilmiş beynəlxalq konvensiyadır. Hamburq Qaydaları yük daşımalarında məsuliyyətləri və təzminatları əhatə edir.
Daşıyıcının məsuliyyəti: Daşıyıcılar yüklərin daşınmasına görə məsuliyyət daşıyırlar. Daşıyıcılar yükün qəbulu və çatdırılması zamanı yükün təhlükəsizliyi və bütövlüyü üçün bütün zəruri tədbirləri görməlidirlər. Bundan əlavə, onlar yüklərin daşınması prosesi zamanı dəymiş ziyana görə kompensasiya ödəməyə borcludurlar.
Yükün qablaşdırılması: Daşıma zamanı zədələnmələrin qarşısını almaq üçün yüklərin düzgün qablaşdırılması vacibdir. Yük daşıyıcıya təhvil verilməzdən əvvəl düzgün qablaşdırılmalıdır.
Sənədləşmə: Dəniz nəqliyyatı əməliyyatları üçün sənədlərin düzgün hazırlanması vacibdir. Bu sənədlərə yükün xarakteri, onun miqdarı, çatdırılma şərtləri və ödəniş şərtləri daxil edilməlidir.
Liman əməliyyatları: Limanlarda yüklərin təhlükəsiz yüklənməsi və boşaldılması üçün xüsusi tədbirlər görülməlidir. Bu əməliyyatlara yanalma, yükün yüklənməsi və boşaldılması, gömrük rəsmiləşdirilməsi və digər əməliyyatlar daxildir.
Sığorta: Yük daşıma əməliyyatlarında yükün düzgün sığortalanması vacibdir. Sığorta yükün yüklənməsindən gəminin boşaldılmasına qədər olan müddət ərzində etibarlıdır və yükün daşınması zamanı baş verə biləcək itkiləri və zərərləri əhatə edir.
Dəniz yolu daşıma qaydaları yükdaşıma prosesində tərəflərin hüquq və vəzifələrini müəyyən etmək üçün vacibdir. Daşımada iştirak edən tərəflərə yük sahibi, daşıyıcı, sığorta şirkəti, liman idarələri və digər maraqlı şəxslər daxil ola bilər. Bu səbəbdən də dəniz daşımalarında sənədlərin düzgün tərtib edilməsi, yükün düzgün qablaşdırılması və sığortalanması, liman əməliyyatlarının düzgün yerinə yetirilməsi kimi məsələlərə diqqət yetirmək lazımdır.
Dəniz nəqliyyatı əməliyyatları üçün beynəlxalq hüquqa, milli qanunlara və kommersiya təcrübələrinə riayət etmək də vacibdir. Beləliklə, yüklərin daşınması zamanı hər hansı hüquqi problemlə qarşılaşma riski minimuma endirilir.
Dəniz Yolu Yük Daşıma Şirkətləri
Dəniz ekspeditorları yüklərin daşınması üçün kirayə, logistika idarəetməsi, gömrük rəsmiləşdirilməsi və digər xidmətləri təklif edirlər. Bu şirkətlər yüklərin düzgün və vaxtında daşınmasını təmin edərək, yük sahibləri, ixracatçılar və idxalçılar üçün müxtəlif xidmətlər göstərirlər.
Dəniz ekspeditorları ümumiyyətlə beynəlxalq səviyyədə fəaliyyət göstərən böyük şirkətlərdir. Dünyada fəaliyyət göstərən əsas gəmiçilik şirkətlərinə Maersk, Mediterranean Shipping Company (MSC), CMA CGM, Hapag-Lloyd, Evergreen Line, COSCO Shipping, APL, OOCL, Yang Ming Line və ZIM Integrated Shipping Services daxildir.
Dəniz yükdaşımaları sektorunda yerli şirkətlər də var. Bu şirkətlər tez-tez yerli yük sahibləri, ixracatçılar və idxalçılar üçün xidmətlər göstərirlər. Dəniz ekspeditorları yüklərin daşınması üçün kirayə, logistika idarəetməsi, gömrük rəsmiləşdirilməsi və digər xidmətləri təklif edirlər. Yük sahibləri, ixracatçılar və idxalçılar öz yüklərini dəniz ekspeditorları vasitəsilə düzgün və vaxtında daşımaqla dünya miqyasında ticarət edə bilərlər.
Dəniz nəqliyyatı ilə məşğul olan şirkətlər dünyanın bir çox müxtəlif ölkələrində yerləşir. Bəzi nümunələr bunlardır:
Maersk Line: Danimarkada yerləşən Maersk Line dünyanın ən böyük gəmiçilik şirkətidir.
Mediterranean Shipping Company (MSC): İsveçrədə yerləşən MSC dünyanın ikinci ən böyük gəmiçilik şirkətidir.
CMA CGM: Fransada yerləşən CMA CGM dünyanın üçüncü ən böyük gəmiçilik şirkətidir.
Hapag-Lloyd: Almaniyada yerləşən Hapag-Lloyd dünyanın ən qədim gəmiçilik şirkətlərindən biridir və Avropanın ən böyük konteyner daşıyıcısıdır.
Evergreen Marine Corporation: Tayvanda yerləşən Evergreen Marine Corporation dünyanın doqquzuncu ən böyük gəmiçilik şirkətidir və Asiyada geniş əməliyyatlara malikdir.
COSCO Shipping Lines: Çində yerləşən COSCO Shipping Lines dünyanın altıncı ən böyük gəmiçilik şirkəti və Çinin ən böyük daşıyıcısıdır.
NYK Line: Yaponiyada yerləşən NYK Line dünyanın onuncu ən böyük gəmiçilik şirkətidir və Asiya, Şimali Amerika və Avropada fəaliyyət göstərir.
Bu yalnız bir neçə nümunədir, dünyada bir çox nəqliyyat şirkətləri var.
Dəniz Yolu Daşıma Qanunu Haqqında
Dəniz yolu ilə daşıma ilə bağlı qanunlar hər bir ölkənin öz hüquq sisteminə və dəniz sektoruna görə dəyişə bilər. Bununla belə, beynəlxalq dəniz hüququ dəniz nəqliyyatı ilə bağlı müəyyən standart və prinsiplər müəyyən etmişdir. Aşağıda dəniz nəqliyyatı ilə bağlı beynəlxalq hüquq çərçivəsində qəbul edilmiş bəzi mühüm qanunlar verilmişdir:
Hamburq Qaydaları: 1978-ci ildə qəbul edilmiş bu beynəlxalq müqavilə malların daşınması müqavilələrində tərəflərin hüquq və öhdəliklərini tənzimləyir və beynəlxalq dəniz hüququnda mühüm yer tutur.
Birləşmiş Millətlər Təşkilatının Dəniz Hüququ Konvensiyası (UNCLOS): 1982-ci ildə qəbul edilmiş bu saziş dəniz hüququnun əsas prinsiplərini müəyyən edir və dəniz hüququnun bir çox sahələrini əhatə edir.
Təhlükəsiz Konteynerlər üzrə Beynəlxalq Konvensiya (CSC): 1972-ci ildə qəbul edilmiş bu beynəlxalq müqavilə daşınma konteynerləri üçün standartları müəyyən edir və beynəlxalq daşımalarda istifadə olunacaq konteynerlərin təhlükəsizliyini və keyfiyyətini təmin edir.
Yuxarıda göstərilən qanunlar beynəlxalq dənizçilik sənayesində ən çox istifadə edilən və vacib sayılan qanunlardır. Bununla belə, hər bir ölkənin öz milli dəniz qanunu və gəmiçilik qaydaları var. Azərbaycanda isə bu qanun “Dəmir yolları və dəniz nəqliyyatı ilə tranzit yükdaşıma xidmətlərinin, habelə tranzit yüklərlə bağlı dəniz limanında göstərilən xidmətlərin müəyyən edilməsi Qaydası” adlanır.
Bu qanun “Azərbaycan Respublikasının Tranzit Yükdaşımalar üzrə Koordinasiya Şurasının yaradılması haqqında” Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 2015-ci il 21 oktyabr tarixli 655 nömrəli Fərmanının 7.1-ci bəndinə uyğun olaraq hazırlanmışdır və Azərbaycan Respublikasının Tranzit Yükdaşımalar üzrə Koordinasiya Şurası (bundan sonra – Koordinasiya Şurası) tərəfindən ölkənin dəmir yolları və dəniz nəqliyyatı ilə tranzit yüklərin daşınması, habelə tranzit yüklərlə bağlı liman qurğularının istismarı, dəniz terminalları tərəfindən yükaşırma və dəniz limanında göstərilən digər xidmətlərin (bundan sonra – dəniz limanında göstərilən xidmətlər), həmin xidmətlər üzrə nəqliyyat-ekspedisiya xidmətlərinin tariflərinin (bundan sonra – tariflər) və həmin tariflər üzrə güzəştlərin müəyyən edilməsi qaydasını tənzimləyir.
Dəniz Yolu Logistik Xidmətləri Nəyi Əhatə Edir?
Dəniz logistikası xidmətləri dəniz nəqliyyatı ilə bağlı bir sıra xidmətləri əhatə edir. Bu xidmətlərə liman əməliyyatları, yükləmə və boşaltma, konteyner daşımaları, yüklərin saxlanması, gəmilərin bronlaşdırılması, gömrük rəsmiləşdirilməsi, nəqliyyat sığortası və digər nəqliyyat tələbləri kimi fəaliyyətlər daxil ola bilər.
Bundan əlavə, dəniz logistikası xidmətləri müştərilərin daşıma ehtiyaclarına uyğun variantları təklif edən nəqliyyat şirkətləri və ya logistika şirkətləri tərəfindən təmin edilir. Bu xidmətlərə müştərilərin materiallarını bir ölkədən digərinə və ya bir limandan digərinə daşımaq üçün istifadə edə biləcəyi bir sıra xidmətlər daxildir.
İxrac və idxal əməliyyatlarında dəniz logistikası xidmətləri də mühüm rol oynayır. Xüsusilə beynəlxalq ticarət şirkətləri öz materiallarını dəniz yolu ilə daşıyaraq dünya üzrə müştərilərə çata bilirlər.
Dəniz logistikası xidmətləri, nəqliyyat prosesinin bütün mərhələlərini izləmək və idarə etmək üzrə ixtisaslaşmış şirkətlər tərəfindən də təmin edilə bilər. Bu şirkətlər müştərilərin materiallarını yükləmək, daşımaq və çatdırmaq üçün lazım olan bütün addımları planlaşdırır və idarə edir.
Dəniz Yolu Yük Daşıma Qiymətləri
Dəniz logistika xidmətlərinin qiymətləri bir sıra amillərdən asılıdır. Bu amillərə daşınacaq materialların növü və miqdarı, yükləmə-boşaltma limanları, yükün təyinat yeri, daşınma üsulu, daşınma vaxtı, gömrük rəsmiləşdirilməsi və digər logistik xidmət tələbləri daxil ola bilər.
Daşınmanın dəyəri adətən daşıyıcıların və ya logistika şirkətlərinin təklifi və ya qiymət planı ilə müəyyən edilir. Bu planlara müəyyən bir göndəriş üçün tələb olunan bütün logistik xidmətlər və xərclər daxil ola bilər. Qiymətlər adətən daşınacaq materialların növündən və miqdarından asılı olaraq kiloqrama və ya konteynerə görə hesablanır.
Qiymətləndirmə logistik xidmət təminatçısı tərəfindən müştəriyə təqdim edilən təklif və ya müqavilə vasitəsilə həyata keçirilir. Müqavilələr xidmətlərin həcmini, qiymətləri, ödəniş şərtlərini və digər detalları təsvir edir.
Xülasə, dəniz logistikası xidmətlərinin qiymətləri daşınacaq materialların növü, miqdarı və daşınma ehtiyacları ilə müəyyən edilir və adətən müqavilə və ya təklif vasitəsilə müştəriyə təklif olunur.
Bir cavab yazın